Birken og Fjordkraft

Strømleverandøren Fjordkraft signerte forrige uke en samarbeidsavtale med Birken. Signeringen foregikk digitalt via Teams.

Fjordkraft skal styrke sin posisjon i Innlandet, på lag med Birken, ved å tilby sine kunder opplevelser og fordeler.

- Etter oppkjøpet av strømleverandøren Eidsiva Energi er det viktig for oss å posisjonere oss som strømleverandøren som støtter både bredde og topp lokalt. Gjennom flere digitale møter fant vi raskt en god match. Avtalen med Birken forsterker vår satsing på klima, helse og bærekraft, samtidig som det er en fantastisk arena å treffe våre kunder på. Vi ønsker å bidra til å løfte Birken fremover, samtidig som vi kan gi gode og sunne fordeler til våre kunder og ansatte, sier Sponsorsjef Stian Madsen, i Fjordkraft.

Birken har arrangementer for topp, bredde, barn og ungdom, både på ski, sykkel og løp og er eid av de lokale idrettslagene Lillehammer Skiklub, Lillehammer Cycleklubb og Rena IL.

Gode samarbeidspartnere er viktig og bidrar til at Birken kan levere gode arrangementer. Daglig leder i Birken Eirik Torbjørnsen er stolt over merkevaren Birken og signeringen av en stor avtale midt i all usikkerheten.

- Vi ser frem til et godt samarbeid med en stor proff aktør som Fjordkraft. Vi deler verdigrunnlag, og for Birkens del er signeringen også et tegn på at markedssituasjonen for selskapet er god, selv i en uforutsigbar tid.

Fjordkraft samarbeider også med andre store mosjonsløp. Selskapet har vært hovedsponsor for Fjordkraft Bergen City Marathon siden oppstarten og sponser fjorårets største mosjonsarrangement, Bergen Fjellmaraton, som ble gjennomført med strenge smitteverntiltak.

- Mosjonsløp er viktig for folkehelsen, og å gjennomføre Birken er kanskje det mest kjente treningsmålet av dem alle. Det gir oss en fantastisk synlighet, sier Madsen.

 

Toppbilde: Birken/Geir Olsen

15. feb 2021