Gjensidige hovedsponsor i fire nye år

Gjensidige og Norges Håndballforbund (NHF) er enige om å fortsette samarbeidet i fire nye år. Samarbeidet vil ha vart i hele 33 år når denne avtalen utløper.

 

Tiden går, samarbeidet med Gjensidige består. NHF og forsikringsselskapet fornyer samarbeidsavtalen.

Gjensidige og Norges Håndballforbund (NHF) er enige om å fortsette samarbeidet i fire nye år. Dette betyr at samarbeidet vil ha vart i hele 33 år når denne avtalen utløper.

Den nye kontrakten ble signert utenfor Gjensidiges hovedkontor i Oslo sentrum i forkant av håndball-EM for kvinner.

- Dette er en virkelig god nyhet for alle som er glade i norsk håndball. Gjensidiges misjon er å skape trygghet gjennom å sikre liv, helse og verdier på en bærekraftig måte, og dette blir det fjerde tiåret hvor de bidrar til nettopp trygghet og forutsigbarhet for norsk håndball, sier kommersiell sjef i Norges Håndballforbund, Jan-Erik Aalbu.

- Den nye avtalen er et meget godt utgangspunkt for å bygge videre på det gode samarbeidet partene har utviklet gjennom snart 30 år. Gjensidige er stolte av å være hovedsponsor for Håndballjentene, sier konsernsjef i Gjensidige, Helge Leiro Baastad.

Gjensidige vil bli en godt synlig samarbeidspartner både i topp og bredde i norsk håndball i årene som kommer.

Partene vil sette i gang landsomfattende prosjekter, deriblant et bærekraftsprosjekt som blir en av bærebjelkene i den nye avtaleperioden.

- Vel så viktig som toppidrett er breddeidretten, og i den nye avtalen er det også tatt høyde for nye prosjekter og konsepter som skal komme grasrota og breddeidretten til gode. Det er spesielt viktig for oss i den tiden vi er inne i, å være en forutsigbar samarbeidspartner som står støtt med våre partnere. Vi ser frem til fire nye år sammen med håndballen, og gleder oss nå til å følge Håndballjentene i EM, sier konsernsjef Baastad.

- Gjensidige-vekteren på trøya er for lengst blitt et kjennemerke for Håndballjentene. Derfor er vi glade for at selskapet fortsatt vil være hovedsponsor for Håndballjentene og alle yngre landslag på damesiden. I tillegg lanserer vi og Gjensidige i fellesskap en rekke spennende prosjekter i løpet av avtaleperioden. Sponsorsamarbeidet med Gjensidige er et kroneksempel på et langsiktig og godt partnerskap, sier Jan-Erik Aalbu i Norges Håndballforbund.

Den første sponsoravtalen mellom partene ble inngått i 1991.

- Vi er privilegerte som har lojale partnere som Gjensidige, som står ved vår side i tykt og tynt. Jeg vil også gi honnør til administrasjonen i Norges Håndballforbund, som har gjort en veldig god jobb med både nye og eksisterende partnerskapsavtaler i en utfordrende tid, sier håndballpresident Kåre Geir Lio.

- Samarbeidet vårt med Gjensidige har betydd utrolig mye i alle de årene de har vært med. I min tid med Håndballjentene har de vært avgjørende for det arbeidet vi har gjort, sier landslagssjef for Håndballjentene, Thorir Hergeirsson, og legger til:

- Vi har mange felles verdier, og de har alltid stilt opp for Håndballjentene – ikke minst i motgang. At de er med oss framover vil bety mye med tanke på stabilitet. Det gir trygghet at vi har en sterk aktør i ryggen. Det gjør at vi vet at vi har en buffer – i gode og vanskelige dager. Så vi setter umåtelig stor pris på samarbeidet med Gjensidige, og gleder oss til fire nye år.

For mer informasjon, kontakt:

Jan-Erik Aalbu
Kommersiell sjef i Norges Håndballforbund
Tlf.: 977 11 120

Stian Grøstad
Sponsorsjef i Gjensidige
Tlf.: 991 17 755

 

Toppbilde: Fra venstre konserndirektør i Gjensidige, Janne Merethe Flessum; generalsekretær i Norges Håndballforbund, Erik Langerud; konsernsjef i Gjensidige, Helge Leiro Baastad; kommersiell sjef i Norges Håndballforbund, Jan-Erik Aalbu. (Foto: Thomas Brun / NTB Kommunikasjon)

8. des 2020