Helt sikkert

- Det aller viktigste å være klar over er at det er du som arrangør, som er ansvarlig for sikkerheten på ditt arrangement. Ingen andre, sa Jørgen Aass på Frokostmøtet i forrige uke.

...eller last dem ned

Han la til:

- Ditt ansvar gjelder også i forhold til sikring mot for eksempel kjøretøy. Det ansvaret innebærer også at arrangør kan velge å ikke innføre denne typen tiltak. Jeg anbefaler å ta utgangspunkt i risikoanalysen for å bestemme nivået på denne typen tiltak, samt gå i dialog med politiet.

Frokostmøtet dreide seg om sikkerhet, terrorsikring og kaoshåndtering på norske arrangementer.

Hadde du ikke anledning til å komme? Fortvil ikke:

Medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen kan både laste ned foredragene OG se foredragene filmet&live HER

Daglig leder i Holmenkollen Skifestival, Kristin Vestgren Sæterøy, delte sine erfaringer om fjorårets skifest – og årets.

- Å koordinere etater, kommune og partnere har tatt tid. Det har vært viktig å skape god samhandling rundt et svært arrangementsteknisk prosjekt, forteller hun.

Sæterøy fortsetter:

- Også omdømmemessig har vi jobbet svært fokusert. Vi klarte å avklare gråsoner mellom aktørene, fordele ansvar og vi lyktes med både implementering og gjennomføring. Det har vært et utfordrende, men samtidig spennende og lærerikt år for oss. Hele teamet er stolte av det vi har fått til – et stort og komplekst prosjekt litt på siden av mer dag-til-dag-prosjekter.

Styremedlemmene Ann-Kristin Kreutz og Tine Birkeland Westby geleidet tilhørerne så vel som foredragsholderne, gjennom morgenmøtet.

En liten pausesnutt før det faglige starter igjen:

Mingle, fag & nettverk med nogot attåt - både før, under og etter:

Frokostmøtet fant sted på Det Norske Teatret. Neste arrangement er Fagforum 8. mai. Invitasjon kommer - men hold av ettermiddagen fra kl 15, allerede nå. Det skjer på Louise Restaurant og Bar.

Tekt: Hege Mauroy

5. april 2019