Idrettsglede for alle

Scandic vil sammen med idretten oppfordre unge idrettsutøvere til å stå imot press og være seg selv i ny kampanje.

Tine Birkeland Westby

Markeds- og kommunikasjonsdirektøren i Scandic setter utrolig stor pris på at utøverne har bydd på seg selv og sine historier

Sammen med Norges idrettsforbund, Norges Håndballforbund og Norges Skiforbund har Scandic utviklet kampanjen "Vær deg selv"Med seg på laget har de noen av landets største idrettsprofiler. 

Kampanjen skal vise unge utøvere at de kan drive med idrett uten å bekymre seg for hvor gode de er, hvordan de ser ut, eller om de har det nyeste og beste utstyret.

I kampanjen deler noen av landets største idrettsprofiler sine egne erfaringer.

- Vi er veldig glade for responsen og engasjementet som idretten har vist for dette prosjektet fra dag én, og jeg er spesielt glad for den begeistringen som utøverne selv har vist. Vi setter utrolig stor pris på at de har bydd på seg selv og sine historier under #VærDegSelv. Som ekte idrettshelter og forbilder så har de en enorm kraft og her tør de å vise sårbarhet og engasjement langt utover hva som er hverdagskost. Det er vi svært veldig takknemlige for, sier Tine Birkeland Westby, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic.

Sponsorsjef i Scandic Norge, Cathrine Kleven Svendsen, forklarer at sport er en viktig del av Scandic, og at de gjennom samarbeidet ønsker å fremme utøvere på alle nivåer.

- Alt for ofte dreier sponsorater seg om logoeksponering og seiersglans fra medaljer. I Scandic er vi stolt sponsor av både oppturer og nedturer. Det betyr at vi heier på en idrett der alle kan føle seg hjemme. Grasrota er det viktigste vi har i norsk idrett, og den må vi ta vare på, sier hun.

Idrettspresident i Norges idrettsforbund, Berit Kjøll, mener det er på høy tid at mangfold og inkludering settes på agendaen i store og små idrettsmiljøer rundt om i Norge, og er svært glad for å ha med Scandic på laget.

- Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) arbeider for at alle mennesker gis like muligheter til å utøve og oppleve idrettsglede ut fra sine ønsker og behov. Vi skal synliggjøre vår nulltoleranse for juks, ekskludering og utenforskap i idretten. Alle som ønsker å delta i den organiserte idretten skal få lov til være seg selv, og ikke minst bli respektert for den man er. Vær deg selv-kampanjen støtter vår visjon om idrettsglede for alle, og vi er glade for å ha Scandic med på laget, sier Berit Kjøll, idrettspresident i Norges idrettsforbund.

 

Kilde: Hotellmagasinet.no  

Tekst: Julie Skrøder

9. okt 2019