Juss til medlemmene

- Juridisk hjelp er av og til nødvendig. Derfor har vi inngått avtale med advokatfirmaet Kleven & Kristensen og det slik at våre medlemmer får gunstigere betingelser enn andre, sier Hege Mauroy i Sponsor- og Eventforeningen.

Advokatfirmaet består av advokatene Pål Kleven og Tomas Kristensen.

- De to partnerne dekker hver sine spisskompetansefelt. Kleven er spydspissen på blant annet foreningsrett, kontraktsrett, arbeidsrett, konkurranserett og immaterialrett, forteller Mauroy.

Kristensen sine særlige arbeidsområder er foreningsrett, selskapsrett, kontraktsrett og skatte-/avgiftsrett.

- Vi kan også føye til at advokatfirmaet kan bistå med strukturering og beskyttelse av rettigheter som for eksempel opphavsrett og varemerkerett. Listen er lang, poenget er å gi våre medlemmer et kontaktpunkt til dyktige juridiske rådgivere og det til en fordelaktig pris, sier Mauroy.

Advokat Kleven er glad for å kunne åpne denne muligheten til Sponsor- og Eventforeningens medlemmer. Han forteller at de har og har hatt et nært juridisk forhold til idretten i Norge. Likevel ser han at de har et mye bredere nedslagsfelt med sin generelle og spesielle kompetanse, til gavn for så vel kultur, sosio og eventsiden.

Tomas Kristensen                                                                        Pål Kleven

- Vi har mange års erfaring i å yte advokatbistand til personer og foretak også utenfor idrettssektoren blant annet innen optimalisering og forvaltning av markedsrettigheter. Dette inkluderer utforming og vurdering av avtaler/avtaleverk, så som sponsoravtaler. Dessuten har vi kontroll på skatt, merverdavgifts- og fradragsproblematikk, slik at vi kan bistå hele spekteret av Sponsor- og Eventforeningens medlemmer, sier Kleven.

Medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen gis 22 % avslag på timeprisen til advokatene.

- Normalprisen er kr 2500 per time. Du betaler derimot kr 1950 per time. Husk å fortelle at du er medlem hos oss når du kontakter dem, smiler Mauroy.

Alle priser er eks mva.

Se hva advokatfirmaet Kleven & Kristensen kan tilby HER