Midt i uka

Medlemsaktivitet på en helt vanlig hverdag. Det er for øvrig dem det er flest av.

Sponsor- og Eventoreningens lokaler er i et bygg med mange andre virksomheter. Jeg passerte gjennom vrimleområdet og der stod de: Aktiv mot kreft.

Aktiv mot kreft er veldedig samarbeidspartner til Oslo Maraton. SEB (Skandinaviska Enskilda Banken) samarbeider med Aktiv mot kreft, og kjøper startnummer til alle ansatte som ønsker å løpe en distanse i Oslo Maraton gjennom Aktiv mot kreft

- Det er i det daglige det skjer. Vi må være der folk er, og viktig for oss å ha gode relasjoner med våre samarbeidspartnere, sier Guri Sogn-Larssen som arbeider med inntektsbringende arbeid i Aktiv mot kreft.

Sogn-Larssen og Martin Wiig Larsen stod på en enkel, men tydelig stand i beste passeringstid (…lunsjtid) for å verve deltakere til å delta på en av de mange distansene i Oslo Maraton.

Martin til venstre

- Dette gjør vi hos flere av våre samarbeidspartnere, og det funker. Flere ønsker å løpe for en god sak, vi får fortalt om hva de er med å bidra til, bedriften får sprekere ansatte og Oslo Maraton flere deltakere. Med andre ord en skikkelig vinn, vinn, vinn situasjon. Dessuten er det jo veldig hyggelig, forteller Sogn-Larssen.

Aktiv mot kreft er en privat stiftelse som blant annet bygger Pusterom (treningsrom) på landets kreftsykehus. De samler inn økonomiske midler ved å få friske mennesker i fysisk aktivitet.

BMW Oslo Maraton finner sted 15.-16. september i år.

Tekst: Hege Mauroy (som gikk gjennom vrimleomådet)

21. juni 2017