NOBL som ny hovedsponsor

Bodø/Glimt har spilt store deler av 2017-sesongen uten ryggsponsor, men nå pryder Nordland boligbyggelag (NOBL) drakten.

Bodø/Glimt-spillerne er allerede i gang med nye logoen til NOBL.

- Vi er svært glad for den avtalen som nå er på plass mellom NOBL og FK Bodø/Glimt. Det er et samarbeid mellom to samfunnsaktører som begge er opptatt av å bygge og utvikle nordlandssamfunnet, og som nå har fått på plass en plattform for å styrke hverandre i det videre arbeidet, sier daglig leder i klubben Frode Thomassen til Bodø NU.

Inntil nylig het NOBL BBL, som stod for Bodø boligbyggelag. Administrerende direktør i NOBL synes det nye samarbeidet passer utmerket i forbindelse med navneskiftet.

- Navneskiftet vårt indikerer at vi ønsker å ta en større rolle i Nordland. Det har derfor vært viktig å finne en samarbeidsaktør med nordlandsperspektiv. I tillegg er vi begge samfunnsaktører som har fokus på at det skal være godt å bo og leve her, noe som passer bra, sier Paulsen til Bodø NU, om samarbeidet.

Styreleder i NOBL, Mads Torrissen, er også fornøyd med avtalen.

- Ryggen på glimtspillerne er Nord-Norges mest attraktive annonseplass. NOBL og Glimt passer godt sammen og er begge en sentral aktør i markedet. Vi representerer begge stolthet her i Nordland, sier Torrissen til Bodø NU.

(Kilde: Bodø NU)

Tekst: Julie Skrøder