Nordens første drive-in-scene!

Drive In Live 2020 Kultur-Norge møtes på Nordens første drive-in-scene på Norges Varemesse på Lillestrøm.

Allerede bekreftede artister Klovner i Kamp, Arif, Eva Weel Skram, Odd Nordstoga. Bekreftede komikere er Else Kåss Furuseth, Martin Beyer-Olsen, Dag Sørås, Jonas Kinge Bergland, Jonis Josef.

I en krevende tid for mange, hvor sosial distansering er viktig i arbeidet for å redusere smitten av covid19, er behovet for kunst og kultur viktigere enn noensinne. Landets største norskeide selskap innen sceneteknisk produksjon, Bary AS, er et av mange selskap som har blitt økonomisk rammet av Corona. Men selskapet fant imidlertid en praktisk gjennomførbar løsning for live kulturelle opplevelser i samkvem med andre, som også tilfredsstiller alle krav til smittevern. · Vi har lang erfaring fra konserter og eventer, har alt utstyr stående på lager og dyktige ansatte vi helst vil ha i jobb. Vi startet for litt over en uke siden med våre planer om utendørs drive-in arrangementer og har nå fått alle de nødvendige godkjenninger fra Helsedirektoratet, kommuneoverlege, brannvesen og politi. Takket være god støtte fra mange lokale partnere, og ikke minst Lillestrøm Kommune, gleder vi oss til å åpne dørene til vår drive-in scene på Norges Varemesse på Lillestrøm allerede onsdag 1. April, sier Geir K. Johansen i Bary AS.

Med en kapasitet på opptil 200 biler blir det fra Onsdag 1. April mulighet til å oppleve konserter, stand-up og andre arrangementer.
Aftenposten Event er medarrangør og mediepartner for arrangementet:
Kultur er en svært viktig del av Aftenpostens innhold. Da vi fikk muligheten til å være med på dette prosjektet, som kan bidra til noen sårt tiltrengte inntekter for artister og hele næringskjeden rundt, var vi aldri i tvil. Dette er jo aldri gjort før, så det blir også en spennende test av en ny mulig arena for Kultur-Norge. Jeg er veldig imponert over kreativiteten og skaperkraften til alle de involverte de siste ukene, sier Kathrine Jansen, leder for Aftenposten Event

Det blir også muligheten å følge de unike konsertene hjemmefra.

Streamy.no med Morten Ramm og Astrid S i spissen har laget en digital plattform som formidler konserter på en ny måte.

På drive-in-konserten vil musikken formidles digitalt inn i bilens radio.

For dem som ikke har mulighet til å møte opp kan de også delta på konserten ved å strømme live fra de tusen stuer.

Drive In Live 2020 arrangeres på Norges Varemesse på Lillestrøm.

Årlig samler Norges Varemesse over 500.000 deltagere på ulike arrangement og opplevelser på Lillestrøm. Årets arrangementskalender var full og vi hadde planlagt en vår med massivt trøkk. Etter at vi måtte innstille all vår aktivitet på grunn av coronaviruset er det ekstra gledelig å kunne bidra til å skape Norges største drive-in-festival på vår parkeringsplass. Ekstraordinære tider krever ekstraordinære løsninger. Gøy at vi på tvers av arrangementsbransjen klarer å skape noe nytt som vil gi folk en hyggelig opplevelse, det trenger vi i disse tider sier Gunn Helen Hagen, administrerende direktør i Stiftelsen Norges Varemesse.

Arif er en av artistene som måtte kansellere mange konserter, men som nå skal opptre på Drive In Live: “Dette er et utrolig kult initiativ, og jeg gleder meg sånn til å være en av de første artistene som får teste å spille drive-in-konsert!”, sier Arif.

Kjøp billetter her. https://streamy.no/

Reglement for publikum: https://streamy.no/terms-conditions/

Sitater:

Sitat fra Odd Nordstoga:

Ein får verkeleg testa ut nye ting om dagen.

"Drive-in-konsert», kven vil ikkje bli med på det?

Eg gledar meg! Odd

Sitat fra Eva Weel Skram:

Gleda meg enormt til å spele på torsdag, trur det vil bli eit minne for livet både for publikum, oss på scena, og for alle som jobber i kulissene for å sette i gang denne heilt unike konserten. Mest sannsynlig vil eg aldri få oppleve noko slikt igjen, så dette blir veldig spennande!

Eva

Sitat Klovner i Kamp

«Dette er det største norske hip hop-nyheten siden sprayboksen ble funnet opp av nordmannen Erik Rotheim i 1926!!!»