Ny markedssjef i alpint

Nyansatte Espen Østerhaug kommer fra stillingen som kommersiell leder i Vålerenga Fotball Elite, og starter opp i den nye jobben 1. mars.

Østerhaug ser frem til å jobbe med en av Norges mest populære idrettsgrener.

- Jeg ønsker å ta med meg min erfaring og et nytt blikk inn mot hvordan vi kan utvikle og posisjonere alpint som en attraktiv samarbeidspartner for sponsorene i årene fremover. Samtidig er jeg glad for å få anledningen til å jobbe tett med noen av de største sponsorene og de sterkeste merkevarene vi har på det norske markedet, sier han.

Han ser også frem til å fortsette det samarbeidet han har hatt med blant andre DNB og Coca-Cola i Vålerenga.

Sportssjef i alpint, Claus Johan Ryste, er glad for å ha på plass Østerhaug som ny markedssjef.

- Espen har en spennende bakgrunn, og vi ser veldig frem til at han starter opp jobben for oss. Han vil tilføre oss ny kompetanse og erfaring, og Espen vil være med på å styrke arbeidet for å gjøre alpint til en synlig og attraktiv samarbeidspartner, sier Ryste.

- Den sportslige suksessen og samarbeid med flere av Norges sterkeste merkevarer krever at vi følger opp like bra i markeds- og kommunikasjonsarbeidet. Espen og Erika Tøsse vil utgjøre en forsterkning av dette arbeidet der vi langsiktig kan følge opp partnere, kommunikasjon knyttet til the Attacking Vikings, og jobbe strategisk for å promotere alpint, avslutter han.

Tekst: Julie Skrøder

13. jan 2020