Partnerskap for fremtiden

Oppsummert sa de alle fire, på Frokostmøtet i forrige uke, at gode partnere – som er samfunnsaktører, er veien å gå for en bærekraftig fremtid.

Solen skinte på Scandic denne morgenen. (Få dager etter ramlet høsten over oss, termometeret bikker nå så vidt ti grader, på med sokker, skru på varmen. Grått og sporadisk høljer det ned.)

Foredragene til alle fire finner du HER

Visste du at for å produsere 1 kilo biff trengs det 15000 liter vann? For å produsere 1 kilo laks trengs det 900 liter. Undertegnede ble lamslått over forskjellen.

- Med 8,3 milliarder mennesker i 2030, vil vi trenge 35% mer mat, 50% mer energi og 40% mer vann, fortalte Lise Bergan, kommunikasjonsdirektør i Cermaq.

Merkevaresjef Bente Linaae i Storebrand påpekte at Bislett Games har gått fra å være et sponsorobjekt til en samfunnsaktør og at endringene skaper internasjonale ringvirkninger.

- Dette samarbeidet har helt klart vært lønnsomt for oss, sa Linaae.

Stevnedirektøren, Steinar Hoen, fortalte at han ble bittelittegranne svett da ExxonMobil og DNB trakk seg ut som sponsorer. Samtidig ble det en mulighet.

- Vi skal ikke ha noen ny tittelsponsor. Oslo er greia. Den grønne Oslo Bislett Games tittelen blir selve budskapet, fortalte Hoen.

Miljøstifelsen Zero kalte seg selv oversetter, der de skaper møteplasser og bygger bro mellom teknologi, nærlingsliv og politikk.

- Og samarbeidspartnere er veien å gå, sa Annika Diseth Yri, markedssjef i Zero.

Foredragene finner du HER


OBOS, Rogaland Teater og Nationaltheatret


Mat...


TINE og Getty Images


Holmenkollen Skifestival


I dag tror jeg at jeg velger...


Playroom og Unicef


DNB


X Meeting Point


ID-kort og Flytoget


Holmenkollen Skifestival


Lett blanding...DNB, Snowboard og Thon Hotels


Storebrand


Nationaltheatret og DNB


Vi lytter foran


Møteleder Øistein 


Vi lytter også bak

Foredragene finner du HER

 

 

Tekst: Hege Mauroy

7. september 2017