Santander donerer julegave

Santander har vært en viktig samarbeidspartner til Right To Play siden 2016. COVID-19 har imidlertid gjort det vanskelig for Santander å gjennomføre de planlagte aktivitetene til støtte for Right To Play, derfor bidrar de i år med en "startkontingent" på 200.000 kroner til Right To Play.

Santander har bidratt til at tusener av de mest utsatte barna i verden har fått beskyttelse, utdanning og styrke gjennom tidligere samarbeid og Right To Play sine programmer.

Som en del av samarbeidet har Santander aktivisert de ansatte gjennom forskjellige kampanjer og arrangementer. Dette for å øke kjennskapen til Right To Play, viktigheten og omfanget av programmene i felt, samt hvordan organisasjonen jobber mot FNs bærekraftsmål.

COVID-19 har ført til at millioner av barn i fattige land har mistet tilgang til trygge nettverk, utdanning og beskyttelse. Samtidig har det ikke har vært mulig å samle mange mennesker her hjemme til fysiske aktiviteter, noe som har gjort det vanskelig for Santander å gjennomføre de planlagte aktivitetene.

- Derfor vil vi i år bidra med en meningsfylt julegave fra våre ansatte. Vi bidrar med en "startkontingent" på 200.000 kroner til Right To Play, og samtidig mobiliserer vi våre ansatte til å "stille til start" på forskjellige aktiviteter i juleferien. For hver aktivitet våre ansatte gjennomfører i juleferien støtter vi Right To Play ytterligere med et ekstra beløp, sier CEO i Santander Nordic, Michael Hvidsten.

- 2020 har vært et krevende år for alle, inkludert Right To Play. Vi setter utrolig stor pris på at vår partner Santander bidrar til at vi kan åpne skoler igjen, slik at barna får tilgang til kvalitetsutdanning, lek og idrett i trygge omgivelser. Santanders bidrag de siste årene har bidratt til å endre livene til mange barn, sier Jimmy Vika, National Director Right To Play Norge.

- For oss i Santander er ansvarlighet utrolig viktig. Vi gjør mye bra her i Norge, men vi må også ta bærekraftige, viktige initiativer utenfor Norge. Jobben Right To Play gjør gjennom «den livsviktige leken» - som beskytter, utdanner og styrker de mest utsatte barna - handler om nettopp det, forteller Anna Berndtsson, marketing- og sponsormanager i Santander.

Santander samarbeider med Right To Play om å jobbe mot del 3, 4 og 5 av FNs bærekraftmål. Disse handler om god helse, utdanning og likestilling mellom jenter og gutter. Som en del av samarbeidet aktiviserer Santander sine ansatte. Et eksempel er løpekalender der de ansatte deltar på veldedighetsløp gjennom hele året og hvor startavgiften går til Right To Play.

Toppbilde: Right To Play

18. des 2020