Viderefører avtalen

Nå har TINE og NFF blitt enige om en ny avtale, som sikrer fotballskole for tusenvis av barn i fire nye år.

TINE forvalter en av Norges største merkevarer med en sterk tilstedeværelse hvor barnefamilier og barn ferdes hver dag. Meieriselskapet er sitt samfunnsansvar bevisst og jobber for å skape gode og bærekraftige vaner hos barn, skriver de i en pressemelding.

- TINE skal bidra til fysisk aktivitet blant barn og unge, og TINE Fotballskole er en nøkkel for å lykkes gjennom lek og idrett. Samtidig som vi kan være med å etablere gode vaner rundt et sunt og bærekraftig kosthold i tidlig alder, sier sponsorsjef i TINE, Ann-Kristin Syversen.

I tillegg genererer TINE Fotballskole inntekter til klubbenes aktivitetstilbud gjennom hele året. Over 1 milliard kroner i klubbinntekter siden oppstarten har etterlatt tydelige fotspor i barneidretten rundt om i hele Norge.

Den nye avtalen er en del av TINEs større satsning for aktive barn i årene som kommer.

-  Som en viktig samfunnsaktør har TINE et ansvar for å hjelpe foreldre og andre omsorgspersoner til å skape gode vaner for barna sine. TINE Fotballskole har blitt en arena hvor mange barn legger grunnlaget for at man fortsetter å holde seg i aktivitet når man er voksen. Kombinasjonen mellom fysisk aktivitet og sunt kosthold bidrar til god helse, og her skal TINE være med å bidra, sier Syversen.

Siden oppstarten i 1998 har TINE og Norges Fotballforbund arrangert TINE Fotballskole for over 1,5 millioner barn og unge i hele Norge. I år ble det også for første gang lansert en digital versjon av fotballskolen som sikret at enda flere fikk ta del i fotballgleden, uansett hvor de var – helt kostnadsfritt.

NFF har vært bekymret for et stort frafall i barnefotballen i løpet av koronaperioden, og gleder seg derfor ekstra over å se at nærmere 55 000 fotballglade barn har deltatt på over 350 fotballskoler rundt om i hele Norge, ifølge ferske tall.

- Selv om det er en nedgang fra fjorårets 70 000 deltagere, er vi utrolig stolte over at TINE Fotballskole likevel lykkes med å samle tusenvis av barn til tross for korona. Barneidretten er enormt viktig for både samhold, mestringsfølelse og selvfølgelig fysisk aktivitet, sier Pål Bjerketvedt, generalsekretær i NFF.

Toppbilde: BERRE

Tekst: Julie Skrøder